tirsdag 9. februar 2010

Sjanger-skrivedag?

Jeg syntes det var svært lærerikt å ha ”sjanger-skrivedag”. På den måten fikk jeg utdypet meg i den sjangeren jeg mestrer best, og samtidig øve meg videre til den tellende skrivedagen samt eksamen. Det var også bra at vi fikk god tid til å jobbe hjemme, slik at vi var forberedt til skrivedagen på skolen. Samarbeidsmulighetene på skolen gjorde det mulig å få andres mening om teksten min slik at jeg fikk sett innholdet gjennom andre øyne med ny og inspirerende ideer til teksten. Og det funket. Teksten ble mye bedre, ikke minst på grunn av nye innputt av ideer, men også på grunn av hjelp til rettskrivingen. Jeg vil absolutt si at jeg hadde utbytte av skrivedagen. Får at vi skulle fått øvd oss mer til en eksamensituasjon burde vi kanskje ikke fått så god tid, med tanke på at vi kunne jobbe hjemme. Men på den måten fikk vi øvd oss i sjanger og brukt god tid på å bearbeide et utkast. Noe jeg likte svær godt.

Ingen kommentarer: